Lekcja 1.
Wprowadzenie do programowania w języku C++

Język C++ jest językiem wysokiego poziomu i zalicza się do grupy języków kompilowanych. Daje on możliwość tworzenia programów opartych na kilku paradygmatach, w tym także w oparciu o programowanie zorietnowe obiektowo. Na temat obiektowości będę mówiła w dalszych częściach kursu.

Tymczasem zapraszam Cię do obejrzenia filmu wprowadzającego do programowania w języku C++. Przekażę Ci najbardziej podstawowe informacje związane z językiem C++ i przeprowadzę przez proces instalacji środowiska programistycznego

Zobacz wideo


Lekcja 2.
Pierwszy program w języku C++

W tej lekcji pokazuję, jak utworzyć pierwszy projekt w środowisku Code Blocks i omawiam standardową ramy podstawowego programu komputerowego napisanego w języku C++.

Wprowadzam także pojęcie instrukcji wyjścia i instrukcji wyjścia

Zobacz wideo


Lekcja 3.
Typy danych, zmienne i stałe

W tej lekcji tłumaczę różnicę miedzy daną a informacją. Wprowadzam podstawowe typy danych w języku C++ oraz wyjaśniam pojęcie stałej i zmiennej.

Lekcja ma zasadnicze znaczenie do dalszej nauki języka C++. Bowiem wiedza na temat typów danych w każdym języku programowania jest jedną z pierwszych, jakie należy posiąść. Stanowi ona fundament do dalszej nauki i zrozumienia pewnych mechanizmów języka.

Zobacz wideo


Lekcja 4.
Zmienne i typy liczbowe w języku C++

Lekcja ta stanowi kontynuację lekcji nr 3. Tym razem zagadnienia związane ze zmiennymi omawiam na ćwiczeniach praktycznych.

Zobacz wideo


Lekcja 5.
Zmienne liczbowe i zmienne znakowe – ćwiczenia

W tej lekcji kontynuujemy temat zmiennych, o których mówiłam już w poprzednich odcinkach. Analizuję tu kilka przypadków, jakie mogą wystąpić przy użyciu typów danych oraz zmiennych

Zobacz wideo


Lekcja 6.
Zmienne a stałe.

Lekcja przeznaczona jest na to, aby w praktycznym projekcie pokazać Ci różnicę pomiędzy zmienną a stałą

Zobacz wideo


Lekcja 7.
Strumień wejścia – wprowadzenie

Strumień wejścia odpowiada za wprowadzanie do programu danych z klawiatury. Lekcja ta przeznaczona jest na omówienie tego zagadnienia.

Zobacz wideo


Lekcja 8.
Strumień wejścia – ćwiczenia

Lekcja ósma jest kontynuacją lekcji nr 7. W zadaniach praktycznych omawiam wiadomości, które przekazałam w lekcji siódmej.

Zobacz wideo


Lekcja 9.
Instrukcje w języku C++

Lekcja ta poświęcona jest na omówienie pojęcia instrukcji w języku C++. Omawiam to zagadnienie na prostych przykładach

Zobacz wideo


Lekcja 10.
Białe znaki w języku C++

Białe znaki – w informatyce w ogóle, nie tylko w programowaniu – to takie znaki, które wpływają na edycje tekstu, ale nie są drukowane. W przypadku programowania, białe znaki nie są wyświetlane w oknie konsoli (w przypadku tworzenia aplikacji konsolowych).

Białe znaki wpływają na edycję tekstu. Mogą spowodować, że kod źródłowy będzie czytelny, ale niewłaściwe zastosowanie znaków może skutkować odwrotnym efektem.

W tej lekcji pokazuję, jak zastosować białe znaki, aby kod źródłowy był czytelny i jakie ich zastosowanie sprawie nieczytelność treści programu komputerowego.

Zobacz wideo


Lekcja 11.
Instalacja środowiska Dev-C++

W tej lekcji pokazuję, jak pobrać i zainstalować środowisko Dev-C++. Jest to trochę nietypowy moment na omawianie takiego zagadnienia. Jednak kilkoro moich uczniów prosiło mnie o nagranie takiego odcinka.

Zatem jeśli masz wątpliwości, w jaki sposób pobrać i zainstalować środowisko Dev – C++, to ten film jest dla Ciebie.

Zobacz wideo


Lekcja 12.
Tworzenie pierwszego projektu w środowisku Dev-C++

W poprzedniej lekcji pokazałam, jak pobrać i uruchomić środowisko Dev-C++. W tej lekcji pokazuję, jak utworzyć nowy projekt w tym środowisku.

Zobacz wideo


Lekcja 13.
Kompilator online języka C++

Jeśli nie chcesz lub nie możesz zainstalować na swoim komputerze środowiska programistycznego, to aplikacje konsolowe możesz tworzyć przy pomocy kompilatora online. W tej lekcji omawiam jeden z nich.

Zobacz wideo


Lekcja 14.
Wprowadzenie do operatorów arytmetycznych w języki C++

Lekcja poświęcona jest wprowadzeniu do operatorów. Prezentuję tu grupy operatorów występujących w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 15.
Wyrażenia w języku C++

W tej lekcji mówię, czym są wyrażenia i pokazuję proste przykłady.

Zobacz wideo


Lekcja 16.
Bloki i instrukcje złożone i proste Zmienne lokalne i zmienne globalne

Kod pisany w języku C++ możemy blokować wykorzystując nawiasy klamrowe. Kod wpisany w nawiasach klamrowych jest blokiem złożonym, a zmienne w nim zadeklarowane są zmiennymi lokalnymi. Oznacza to, że mogą być one wykorzystane jedynie w ramach tego bloku. W lekcji omawiam zasady działania takiego blokowania kodu źródłowego.

Zobacz wideo


Lekcja 17.
Operator dodawania w języku C++

Operator dodawania, oznaczany symbolem +, pełni funkcję znaku dodawania dwóch wartości liczbowych do siebie, w wyniku czego w oknie konsoli zwracana jest suma tych dwóch liczb.

Chcąc zsumować dwie wartości liczbowe, kod źródłowy możemy zorganizować na różne sposoby. Obejrzyj lekcję i dowiedz się więcej.

Zobacz wideo


Lekcja 18.
Konkatenacja w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 19.
Operator odejmowania w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 20.
Operator mnożenia w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 21.
Operator dzielenia w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 22.
Dzielenie modulo w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 23.
Inkrementacja w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 24.
Dekrementacja w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 25.
Inkrementacja i dekrementacja stałych w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 26.
Kolejność wykonywania działań w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 27.
Operator porównania. Wprowadzenie

Zobacz wideo


Lekcja 28.
Instrukcja if w języku C++. Wprowadzenie

Zobacz wideo


Lekcja 29.
Operator relacyjne w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 30.
Pole prostokąta i instrukcja if else w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 31.
Operatory logiczne w języku C++

Zobacz wideo


Lekcja 32.
Operatory logiczne w języku C++. Przykłady zadań

Zobacz wideo


Lekcja 33.
Instrukcja if else. Znaczenie nawiasów klamrowych

Zobacz wideo


Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *